Voion | Arbeidsmarkt & opleidingsfonds voortgezet onderwijs

Er wordt gezocht op *

Nieuws

Didy Pijpker Leraar van het jaar 2017

maandag 9 oktober 2017 | Arbeidsmarkt & mobiliteit

Tijdens het Lerarencongres op 7 oktober zijn de Leraren van het Jaar 2017 bekend gemaakt door minister Bussemaker van Onderwijs. Didy Pijpker van het Eemsdeltacollege in Siddeburen is verkozen tot Leraar van het jaar 2017 voor het voortgezet onderwijs.

Over Didy Pijpker
Didy is begaan met alle leerlingen, maar in het bijzonder met leerlingen die het moeilijk hebben. Ze toont een waanzinnige inzet voor leerlingen en staat niet vóór de klas, maar ín de klas tussen de leerlingen. Didy gaat voor de maatschappelijke erkenning van de vmbo-leerling en de vmbo-docent. Zij weet voor de leerlingen het negatieve vmbo-imago om te buigen. Dat geeft het vertrouwen dat je er als vmbo-leerling net zoveel toe doet. Als ambassadeur kan zij een bijdrage leveren om de droom ‘een diploma op maat voor alle leerlingen’ in vervulling te laten gaan.

Andere leraren van het jaar 2017:
  • Primair onderwijs: Tjeerd van den Elsen (basisschool De Vijf Hoeven in Tilburg)
  • Speciaal onderwijs: Christa Rietberg (Aventurijn in Almere)
  • Middelbaar beroepsonderwijs: Conrad Berghoef (ROC Friese Poort in Drachten)
De winnaars zijn stuk voor stuk uitblinkers in hun vak en gaan komend jaar op pad als ambassadeur van het onderwijs. Ze zijn een jaar lang hét gezicht van de beroepsgroep binnen hun sector.

Een jaar als ambassadeur op pad
De winnaars krijgen een podium om hun inspiratie, innovatie en enthousiasme uit te dragen en te delen met de rest van lesgevend Nederland. Daarmee draagt de verkiezing bij aan een positief imago van het beroep, zorgt ervoor dat de kwaliteit van de beroepsgroep zichtbaar en bespreekbaar gemaakt wordt en dat het leraarschap op een positieve manier in beeld komt.

De verkiezing wordt sinds 1999 georganiseerd. De jury bestaat uit leraren uit de verschillende sectoren en uit vertegenwoordigers van de belangrijkste organisaties in het onderwijs. Daarbij richt de jury zich op leraren die in staat zijn hun omgeving te overtuigen van hun kwaliteiten, hierover in gesprek durven en kunnen gaan met collega’s en beleidsmakers en die weten te inspireren.

Zie ook het bericht op de website van de Onderwijscoöperatie.