Voion | Arbeidsmarkt & opleidingsfonds voortgezet onderwijs

Er wordt gezocht op *

Nieuws

Het vak leraar in de spotlights bij studie- en masterkiezers

woensdag 1 februari 2017 | Arbeidsmarkt & mobiliteit | Algemeen Voion

De belangstelling onder studie- en masterkiezers voor het beroep van leraar in het voortgezet onderwijs vergroten. Dat is de inzet van de communicatiecampagne Helden voor de klas. De campagne duurt twee jaar en wordt gevoerd via de website en e-mailings van Qompas, aangevuld met sociale media. Qompas faciliteert op veel middelbare scholen het studiekeuze-proces van bovenbouw leerlingen.

Helden voor de klas is het centrale thema van de campagne die gedragen wordt door jonge leraren en studenten aan de lerarenopleiding. Het onderwijs in Nederland heeft meer helden voor de klas nodig, is de boodschap. De campagne streeft er naar vooroordelen over het vak en de opleiding weg te nemen en een fris perspectief te bieden op het vak leraar.
Via een op maat gemaakte test kunnen studie- en masterkiezers ontdekken of werken in het onderwijs bij hen past. De test maakt tevens duidelijk of zij meer geschikt zijn voor het voortgezet onderwijs of voor het basisonderwijs.

De campagne Helden voor de klas is een initiatief van Voion en het Arbeidsmarktplatform PO. Met deze campagne willen zij zoveel mogelijk studie- en masterkiezers voor het onderwijs enthousiasmeren en daarmee bijdragen aan een oplossing voor het lerarentekort. De campagne richt zich daarom onder andere op studiekiezers met een exact-profiel en bachelorstudenten in een kernvak dat relevant is voor een van de tekortvakken.

Bekijk de campagnesite: www.heldenvoordeklas.nu
Facebook: www.facebook.com/heldenvoordeklas
Instagram: @heldenvoordeklas

Manita1000x667-580x482 - kopie.jpg