Tijdens een pilot in het kader van de Challenge Lerarentekort werden leerlingen van het Montfort College geïnspireerd om docent te worden. Het belangrijkste doel van de pilot was om leerlingen na te laten denken over hun eigen talenten.
Lees meerHet Minkema College en het Kalsbeek College nodigden medewerkers uit voor een bijeenkomst om samen na te denken over de vraag: Hoe kunnen we de gevolgen van het lerarentekort ondervangen, zelfs als we geen geschikte docent kunnen vinden?
Lees meerEen onderzoek uitgevoerd door Voion naar de geografische mobiliteit van startende leraren in het voortgezet onderwijs biedt inzichten voor het aanpakken van het lerarentekort in verschillende regio’s van Nederland.
Lees meerOver: De docent als ambassadeur, Geografische mobiliteit starters, Professionalisering schoolleiders en meer.
lees verderHet SZ-bulletin houdt u op de hoogte van ontwikkelingen over sociale zekerheid in het voortgezet onderwijs.
lees verderMomenteel doen we onderzoek om onze website te verbeteren. Wilt u meedoen? Uw mening helpt ons enorm!
lees verderBen je schoolleider in het voortgezet onderwijs en wil je een NVAO geaccrediteerde masteropleiding gaan volgen?
lees verder“Als je een carrièrestap wilt maken, moet je jezelf laten zien en verantwoordelijkheid nemen, maar het is minstens zo belangrijk dat leidinggevenden zekerheid en ruimte geven. Die balans is essentieel”, vertelt Jolanda.
lees verderIn de webinar op 18 maart bespraken we met Arend Smit (bestuurder Stichting Keizer Karel) en Femke Geijsel (geassocieerd hoogleraar Strategisch leiderschap en schoolontwikkeling) uitgebreid hoe belangrijk het is dat schoolleiders zich blijven ontwikkelen.
lees verderEn we houden u op de hoogte van voor u relevant nieuws over de onderwijsarbeidsmarkt en veilig en vitaal werken:
U kunt zich altijd weer afmelden via een link in onze nieuwsbrieven.
Er ging iets fout. Het e-mailadres is niet opgeslagen.