Vanaf nu hoeven werkgevers geen herbeoordeling meer aan te vragen voor een werknemer met een WGA-uitkering die tijdelijk 80-100% arbeidsongeschikt is om medische redenen. UWV neemt het initiatief en zal zelf contact opnemen met de werknemer rond de gebruikelijke herbeoordelingsdatum.
Wat betekent dit voor de werkgever?
Hoe verloopt het contact tussen UWV en de werknemer?
Na de beoordeling stelt de arts van UWV een datum vast waarop er opnieuw contact is met de werknemer. Rond die tijd ontvangt de werknemer een vragenlijst over de gezondheid. Na het gesprek beoordeelt UWV of er wijzigingen zijn in de medische situatie. Als dat het geval is, wordt een herbeoordeling ingepland.
Waarom doet UWV dit?
UWV doet dit om de wachttijden te verkorten, omdat die momenteel te lang zijn. Door regelmatig contact te houden, blijft UWV op de hoogte van de gezondheidssituatie van de werknemer. Op die manier wordt een herbeoordeling alleen ingepland wanneer dat echt nodig is.